آشنایی با مؤسسه حفاظتی و مراقبتی زیر نظر ناجا


آشنایی با مؤسسه حفاظتی و مراقبتی زیر نظر ناجا

مؤسسه حفاظتی و حراستی

لزوم تشکیل مؤسسه حفاظتی و حراستی در کشور از آنجا نشئت گرفته است که برای برقراری امنیت در کشور به همکاری خود مردم نیز نیاز است. در واقع، این مؤسسات در بخش خصوصی شکل گرفته اند و در پی پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت رسمی و قانونی خود را آغاز کرده اند.

کسانی که می توانند در این مؤسسه ها نقش اعضای هیئت مدیره را داشته باشند، بازنشستگان نیروی انتظامی هستند که از تجربه و تخصص لازم برخوردارند. تقسیم بندی این مؤسسات در سه رتبه متفاوت با توجه به چند عامل انجام می گیرد. این عوامل عبارت اند از: ظرفیت مؤسسه، تعداد نیروها، سطح آموزشی و قدرت مالی. با توجه به بررسی این مشخصات است که مرکز پلیس پیشگیری به هر مؤسسه رتبه درخور را خواهد داد. یعنی، مؤسسه ای رتبه یک را می گیرد که از ظرفیت بالا، تعداد نیروهای بیشتر و سطح آموزشی و توان بالاتری برخوردار باشد.

در مؤسسه حفاظتی چه می گذرد؟

در هر مؤسسه حفاظتی انواع خدمات قابل ارائه است؛ از حفاظت فیزیکی از اماکن خصوصی و دولتی و پاساژها گرفته تا حفاظت از گردشگران داخلی و خارجی در تورها. حتی حفاظت از بازیگران و ستاره ها و حفظ امنیت شبکه های کامپیوتری و تولید و توزیع انواع تجهیزات ایمنی و پلیسی از دیگر اموری است که در این مؤسسات به آنها پرداخته می شود.

این شرکت ها منبع خوبی برای تهیه انواع وسایل و تجهیزات پلیسی مانند باتوم، کلاه و سپر و لباس هستند. حفاظت الکترونیک هوشمند و نصب و راه اندازی سامانه های هوشمند حفاظتی مانند جی پی اس و دزدگیر نیز در این مراکز انجام پذیرند.

اما از دیگر خدمات تخصصی که در این شرکت ها داده می شود، آموزش پلیس یار یا نگهبان است. آموزش این افراد را نیروهای بازنشسته پلیس و ارتش بر عهده می گیرند تا افرادی توانمند و کارآمدی را در این حرفه تربیت کنند. به این ترتیب، این افراد هم می توانند به خوبی از جان خود حفاظت کنند و هم وظیفه خود را به نحو احسن به انجام می رسانند.

پلیس یار کیست؟

حفاظت فیزیکی وظیفه پلیس یار است. این افراد بعد از دریافت آموزش های لازم می توانند به حراست از مجامع مسکونی و تجاری، محل پارک ماشین ها، مراکز ورزشی و فرهنگی و تفریحی مشغول شوند.

در حال حاضر انواع مؤسسه حفاظتی دارای رتبه های متفاوت مسئولیت آموزش افراد متخصص را بر عهده گرفته اند. در واقع، آنها را به انواع وسایل و لوازم و در صورت لزوم دفاع شخصی مجهز می کنند.

مؤسسه پارسامهر از برترین مراکز حفاظتی در سطح کشور است. این مؤسسه دارای مجوز آموزشی است و آمادگی خود را برای برگزاری دوره های حفاظتی گوناگون اعلام کرده است. کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی و نگهبان ها در این مؤسسه تحت آموزش اساتید باتجربه به افرادی متخصص و متبحر تبدیل خواهند شد.

 

آموزش

حفاظت فیزیکی - موسسه حفاظتی مراقبتی - پلیس یار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *